Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This game is an aid to reaching consensus in groups, teams or organisations, on the values and norms that you all consider to be important. By using and prioritising these cards, people will not only become more aware of what they value, but also get to appreciate other people's perspectives more.Bron: https://www.kwaliteitenspel.nl/en/card-games/the-values-game
Games --- spellen --- ethiek --- waardenopvoeding --- zelfkennis --- Study methods --- waardenbeleving --- Psychologie --- Organisatieleer --- Waarden --- Normen --- Groepsprocessen --- Teamwerk --- Waarde (ethiek) --- Norm (standaard) --- Groepsproces --- Man --- Volwassene --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
De naam van Florence Nightingale (1820-1910), in 2010 honderd jaar geleden gestorven, heeft een bijna mythische klank. Omdat haar religieuze geschriften nooit eerder werden gepubliceerd, weten maar weinigen dat ze ook een origineel theologe was die in contact stond met de belangrijkste denkers van haar tijd.
Christian spirituality --- Nightingale, Florence --- Zingeving --- Godsdienst --- 248 "18/19" --- 929 NIGHTINGALE, FLORENCE --- 613.1 --- Florence Nightingale --- geloof --- geschiedenis verpleegkunde --- levensverhalen --- wetenschappen --- geschiedenis --- godsdienst --- spiritualiteit --- verpleegkunde --- waardenbeleving --- zingeving --- Spiritualiteit. Ascese. Mystiek. Vroomheid--Hedendaagse Tijd --- Biografie. Genealogie. Heraldiek--NIGHTINGALE, FLORENCE --- geschiedenis - Verpleegkundigen --- 929 NIGHTINGALE, FLORENCE Biografie. Genealogie. Heraldiek--NIGHTINGALE, FLORENCE --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Spirituele figuren --- Geloofsbeleving
Choose an application
In het 'Handboek moraliseren' onderzoeken wetenschappers en journalisten hoe professionals maar ook gewone burgers in uiteenlopende maatschappelijke praktijken omgaan met dat dilemma. Zo beschrijft Marcia Luyten de worsteling van docenten op het vmbo om hun leerlingen iets bij te brengen. René Diekstra onderzoekt hoe buren, gestimuleerd door gemeentelijke projecten, met elkaar in gesprek gaan over de buurt. Justus Uitermark en Marcel Ham analyseren de moraliserende stijl van allochtone bestuurders als Aboutaleb, Karacaer en Marcouch. Hoe voeren deze mensen gesprekken, en op wat voor manier hanteren zij daarbij hun noties over goed leven? Wat gebeurt er in het grijze gebied tussen vrijheid en dwang? Alles over hun twijfels en de steun die ze ondervinden. Over de strategieën die ze hanteren. En over de veranderingen die aan de gang zijn
Burgerschap --- Sociale ethiek. --- Nederland. --- ethiek --- welzijnswerk --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Sociology of culture --- sociale ethiek --- General ethics --- deontologie --- burgerschap --- Netherlands --- #SBIB:17H22 --- duurzaam ondernemen --- gedrag --- sociologie, cultuur --- 304 --- Normen --- Waardenbeleving --- S2006719.JPG --- sociaal bewustzijn --- Sociale wijsbegeerte: samenleving --- 17 --- 301.18 --- 361 --- Samenleving --- Sociale problemen --- Sociale ethiek --- Sociale problematiek
Choose an application
p.
Social ethics --- bedrijfsethiek --- aanwerving en selectie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 061 Ethische problemen --- 461 Bedrijfsleven --- management --- politique de l'entreprise --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- 174 --- waarden --- Ethiek --- 316.1 --- 351.3 --- Bedrijfsethiek --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- economie --- ethiek (moraal) --- klokkenluider --- machtspatronen --- privacy --- respect --- waardenbeleving --- E090652.jpg --- Ethisch ondernemen --- #GGSB: Sociale Ethiek --- ondernemingsbeleid --- ondernemen --- beroepsethiek --- departement Algemeen 09 --- arbeidsethiek --- Managementethiek --- Management --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
De methodiek van waaruit een begeleider in de hulpverlening werkt, steunt altijd op visies over mens en samenleving. Deze visies geven aan welke zingeving aan leven en werk gegeven wordt. Ook cliënten hebben een eigen zinbeleving die in schrijnende situaties problematisch kan worden. Zij uiten dit impliciet en expliciet in verhalen waarin hun leven met zijn ervaringen verankerd ligt. Dit betekent voor de professional dat hij zowel inzicht in zijn eigen zinbeleving als een open oor moet hebben voor de ervaringsverhalen van zijn cliënten. Op deze twee fundamenten stoelt zijn deskundig handelen. In de welzijnsliteratuur wordt bij alle nadruk op de methodiek dit aspect van het agogisch handelen vaak onderbelicht. Dit boek voorziet in deze leemte.
Hulpverlening --- Methodiek. --- ethiek --- spiritualiteit --- hulpverlening --- Sociology of social welfare --- Hulpverlening ; methodiek --- toegepaste filosofie --- Zingeving ; filosofie --- welzijnswerk --- sociale ethiek --- S20090453.JPG --- #KVHB:Agogiek --- #KVHB:Begeleiding --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- levensloop --- methodiek --- zingeving --- 659.2.056 --- Patiëntenbegeleiding --- Spiritualiteit --- Welzijnswerk --- 312.3 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- cliëntgericht werken --- levensverhaal --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- waardenbeleving --- 361 --- 172 --- Methodiek --- (zie ook: informed consent) --- Waarden --- Ethiek --- Zingeving --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
In deze kalender vind je ideeën om de schooldag waarde(n)vol te beginnen. Deze activiteiten kunnen ook in een kringgesprek gebruikt worden.
Gemeentefinanciën. --- waardenonderwijs --- waardenontwikkeling --- Didactics of social education --- General ethics --- waardenopvoeding --- communicatie --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- waardenbeleving --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- 352 --- gemeenten - gemeenteraden - plaatselijk bestuur --- Feesten --- liturgisch jaar --- Jaarfeesten --- Gebeden --- Waarden --- Filosoferen met kinderen --- waardeopvoeding --- Kerkelijke feesten --- 478.9 --- 245.8 --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- Overige vormingsgebieden --- Gebeden - Overdenkingen - Meditaties --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Godsdienst --- Waardevorming --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Armoede --- OVSG --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Bij de overgang naar het jaar 2000 reageerden liefst 15.616 personen op de enquête in Vacature omtrent waarden en waardebeleving. Hun boeiende getuigenis is een leidraad voor ieder van ons om stil te staan bij wat wij zelf belangrijk vinden. Dit boek geeft in de eerste plaats een overzicht van de bevindingen uit het onderzoek. Het toont aan waar mensen wakker van liggen. In die zin biedt het boek een uitstekende gelegenheid om aan zelfonderzoek te doen.
Values. --- Hulpwetenschappen --- Ethiek en religie. --- values [philosophical concepts] --- gedrag (mensen) --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- General ethics --- Belgium --- Values --- 159.923 --- Ethiek --- Gedrag --- Persoonlijkheid --- Psychologie --- Samenleving --- C8 --- waardenoordeel (x) --- E00195.jpg --- opiniepeilingen --- sociografie --- Vlaanderen --- 316.6 --- enquêtes --- sociale psychologie --- waardenbeleving --- 305.7 --- België --- ethiek --- waarden --- waardeonderzoeken --- #SBIB:011.IO --- #KVHB:Sociologie --- #KVHB:Waarden --- 172.022.11 --- 316.752 --- 061 Ethische problemen --- 070 Psychologie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- #A0101A --- Axiology --- Worth --- Aesthetics --- Knowledge, Theory of --- Metaphysics --- Psychology --- Ethics --- 172.022.11 Sociaal-ethische waarden. Waarden van de sociale ethiek --- Sociaal-ethische waarden. Waarden van de sociale ethiek --- 316.752 Waarden --(sociologie) --- Waarden --(sociologie) --- Ideologie en politiek --- 008 --- 301.08 --- 308 --- 493.8 --- openbare mening en opinieonderzoeken --- Waarden --- Sociologie --- Cultuur --- Cultuursociologie --- Arbeid --- Waarde (ethiek) --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Arbeid (werken)
Choose an application
Dit boek is het resultaat van zoeken, denken, bouwen en bezinnen rond dieptevragen. Ingaand op de nood aan morele authenticitiet die overal voelbaar is, spreken de auteurs over waarden die elke tijd overstijgen en die men nu meer dan ooit moet doorgeven. Essentiële componenten in de geloofsopvoeding die opnieuw aandacht verdienen, komen aan bod. Er is de vraag naar de eeuwigheid, zoekend tussen wetenschap, wijsbegeerte en ontsterfelijkheid.
ethiek --- geloofsleer --- Religious studies --- Didactics of religion --- Christian moral theology --- 37.017.93 --- 17.022.1 --- Academic collection --- #GBIB:SMM --- #gsdb6 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Fundamentele ethiek --- #gsdb5 --- moraal --- geloof --- godsdienst --- waarden --- religieuze opvoeding --- katholicisme --- 242 --- 170 )* ETHIEK --- ethiek (moraal) --- waardenbeleving --- 17 --- Geloof en ethiek --- Waarden --- D51046.jpg --- Ethiek --- Godsdienst --- Moraaltheologie: ethiek --- Religieuze opvoeding --- 17.022.1 Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- 17.022.1 Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- katholicisme - geloofsleer --- Geestelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Opvoeding (Godsdienstige). (Versch. onderwerpen) --- Moraal (Katholieke). (Versch. onderwerpen) --- Vie chrétienne. (Mélanges) --- Vie religieuse. (Mélanges) --- Education religieuse. (Mélanges) --- Morale catholique. (Mélanges) --- Christelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Rooms-katholieke Kerk --- 230.4 --- Rooms-Katholieke Kerk --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geloof --- Fundamentele ethiek
Choose an application
Een initiatief van Jeugd en Vrede in samenwerking met de basisschool De Zonnetuin in Sint-Kruis-Brugge. - Eerste laureaat Koningin Paolaprijs voor het onderwijs 2003, laureaat van de Pesten-dat-kan-niet-prijs 2002
genre-thema"">
Choose an application
#BSCH: vak: informatica --- #KUPV:EC --- 681.3 --- Computerwetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- Informatica --- secundair onderwijs --- secundair onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of technology --- #TCPW:AGGR --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- gezinssociologie --- Didactics of secundary education --- Didactics of mathematics --- 681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek menswetenschappen. --- Sociologie. --- Sociology --- sociologie --- #GGSB: Sociologie --- 303.4 --- culturen --- etnocentrisme --- gezin --- groepen --- interactie --- normen --- sociale controle --- sociale status --- socialisatie --- waardeopvoeding --- 316 --- Culturele antropologie --- Cultuurfilosofie --- Gezinssociologie --- Groepsdynamica --- Sociologie --- culturele antropologie --- geschiedenis --- sociale netwerken --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 316 )* SOCIOLOGIE --- communisme --- gezag --- industriële revolutie --- macht --- samenleving --- sociaal gedrag --- sociale groepen --- sociale ongelijkheid --- sociale verandering --- waarden --- waardenbeleving --- Didactics of social education --- Hulpwetenschappen --- sociologie. --- Handboeken --- sociale klassen --- sociale mobiliteit --- sociale stratificatie --- sociale veranderingen --- Gedrag-afwijkend --- Gezag --- Macht --- Misdaad --- Mobiliteit --- Sociale ongelijkheid --- Stratificatie --- Sociologie ; inleidingen - hand- en leerboeken --- #BSCH: vak : PAV - project algemeen vakken --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|